«RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR DAVRIDA NEMIS TILINI O‘QITISH»: YALPI MAJLISDAN FOTOLAVHALAR
27.11.2020Avval xabar qilganimizdek, bugun, 2020-yil 27-noyabr kuni «Raqamli texnologiyalar davrida nemis tilini o‘qitish» mavzusida xalqaro ilmiy-amaliy onlayn konferensiya o‘z ishini boshladi.
Ayni paytda konferensiya doirasida respublika vazirlik va boshqa muassasalar mutasaddi xodimlari, Germaniyaning xalqaro tashkilot va o‘quv markazlari vakillari, xalqaro ekspertlar, soha mutaxassislari, uzluksiz ta’lim tizimining barcha bosqichlarida faoliyat olib borayotgan professor-o‘qituvchilar ishtirokida onlayn yalpi yig‘ilishi bo’lib o’tmoqda.
Yalpi majlisda Myunxendagi Lyudvig-Maksimilian Universiteti professori, Germaniya Onlayn universiteti (DUO) ilmiy direktori va Hamisso xalqaro tadqiqot markazi (IFC) direktori, professor Jorg Roche “Nemis tili grammatikasi harakatda — nemis tili grammatikasini multimediali o’qitishdagi integratsiyasi” mavzusida ma’ruza qildi.
Maʼruzada kognitiv tilshunoslik asoslari, tamoyillari va xulosalariga asoslangan, kognitiv tadqiqotlarga yo‘naltirilgan, shuningdek, madaniy realiyalar va ularning medial taraqqiy etishi (masalan, animatsiya) bilan bog‘liq bo‘lgan chet tilining kognitiv didaktikasi modelining asoslari xususida fikrlar bayon etildi.
Professor Hermann Funk (Yenadagi darslik materiallarini tadqiq etish va ishlab chiqish markazi (ALM) boshqaruvchisi) “Daf – ni raqamli ravishda o’qitish — albatta mumkin, ammo …” mavzusidagi taqdimot bilan ishtirok etdi.
Maʼruzada nemis tilini yaxshi o‘rganishda muvaffaqiyat omillari, prinsiplari va standartlari haqida so‘z yuritilib, ushbu omillarni qanday qilib raqamli qo‘llab-quvvatlash va virtual sinflarda amalga oshirish mumkinligi o‘rganilgan. Taqdimotda raqamli, interaktiv mashqlar shakllari va teskari aloqa shakllarining namunalari keltirildi.
Klett nashriyotining Ispaniyadagi vakolatxonasi rahbari Virginia Gil “Aralashtirilgan ta’lim — ta’limni boshqarish tizimi: bu hali ham nemis darsimi?” nomli taqdimot-ma’ruza bilan ishtirok etdi.
Ma’ruzada o‘qitishning turli xil yondashuvlari haqida umumiy maʼlumot berishga va ularni amalga oshirish qayerda, qanday shaklda zarur bo‘lishi mumkinligiga misollar keltirishga qaratildi.
Masofaviy va an’anaviy ta’lim shakllarida xorijiy tillarni o’qitish, malaka oshirish kurslarini tashkil etish bo’yicha mutaxassis, masofaviy ta’lim shakllariga asoslangan o’quv va malaka oshirish kurslari yaratuvchisi Yelena Bondarenko “O’qituvchining professionalligi malaka oshirishning maqsadi sifatida” mavzusida ma’ruza qildi.
Ma’ruza pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimida zamonaviy dasturlar va raqamli texnologiyalarni joriy etish, O‘qituvchilarning raqamli fikrlashlarini rag‘batlantirish uchun o‘quv kursini qanday tuzish mumkin kabi masalalar muhokamasiga bag’ishlandi.
Hueber nashriyoti erkin mutaxassisi (ham milliy, ham xalqaro darajada) Gunda Heck “Masofaviy ta’limning o’ziga xos jihatlari” mavzusidagi ma’ruza bilan ishtirok etdi.
Yalpi majlis maʼruzasida onlayn darslarning ayrim xilma-xilliklari va darslarni rejalashtirishning tegishli xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, maʼruzada boshlang‘ich bosqich uchun mo‘ljallangan yangi darslik “Momenti”, onlayn darsning variantlarini amalga oshirish imkoniyatlari va buning uchun raqamli darslikda qanday vositalari mavjudligi haqida fikr yuritildi.
Moskvadagi Gyote-Institutda nemis tili o’qitilishini rivojlantirishga qaratilgan loyihalarni muvofiqlashtirish bo’yicha mutaxassis Konstantin Scharanow “CLIL va bolalar onlayn universiteti” mavzusida taqdimot-ma’ruza bilan ishtirok etdi.
Maʼruzada raqamli materiallar bilan individual ishlash imkoniyatlari va undan nemis darslarida hamda darsdan keyin foydalanish imkoniyatlari haqida batafsil ma’lumot berildi.
Bugungi tadbir doirasida Ilhom teatri jamoasining “Viruslar jangi” digital interaktiv VR – spektakli namoyish etilishi kutimoqda.
Xalqaro onlayn anjumanni fledu.uzning Youtubedagi kanalida to’g’ridan-to’g’ri kuzatib borishingiz mumkin.
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.